Όπως είναι γνωστό το Φεστιβάλ Ολύμπου πρωτοδημιουργήθηκε το έτος 1972 από την Εστία Πιερίδων Μουσών Κατερίνης, με πρώτη ονομασία Γιορτές Μουσών. Την επόμενη χρονιά έλαβε τη γνωστή και επί χρόνια επωνυμία του ως Φεστιβάλ Ολύμπου, το οποίο αποτελούσε μια από τις πολλές παραγωγικές εφορείες της Εστίας.
Από το δειλό ξεκίνημα, στην αναπτυξιακή συνέχεια και στην καταξίωση.
Όμως η δεκαετία 1983-1992 χαρακτηρίζεται ως η περίοδος όπου το Φεστιβάλ Ολύμπου ως πολύφερνη … νύφη, περιπλανά το μεταξύ της τότε κρατικής Νομαρχίας και με επιστροφή στην ευθύνη της Εστίας.
Βλέπετε ότι το Φεστιβάλ Ολύμπου αποτελούσε το βήμα προβολής των τότε νομαρχών, αλλά και της κεντρικής εξουσίας, μια πραγματικότητα που συνεχίζεται. Μπορεί να αμφισβητηθεί ότι αυτός ο τρόπος αυτοπροβολής (έμμεσος) είναι ο προτιμότερος και άκρως επιτυχής.
Σε αυτό το αλισβερίσι η τότε διοίκηση της Εστίας Πιερίδων Μουσών Κατερίνης αναζητούσε την προοπτική της. Φρόντιζε και πάσχιζε ο τότε πρόεδρος της Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης να πάψει το Φεστιβάλ Ολύμπου να υφίσταται ως περιφερόμενος θίασος.
Όπως διαφαίνεται στην φωτογραφία από το πολύτιμο αρχείο του επίτιμου προέδρου της Εστίας, Κώστα Κωνσταντινίδη, παρουσία του τέως Νομάρχη Πιερίας, Μιλτιάδη Κανώτα, ο πρόεδρος ενημερώνει την Υπουργό Πολιτισμού Άννα Μπενάκη-Ψαρούδα για τα ζητήματα του σημαντικού πλην περιπλανώμενου πολιτιστικού φορέα του νομού μας.
Η ενημερωτική συνάντηση έγινε στη θέση Αγιάννης Ολύμπου στις 2 Σεπτεμβρίου 1990, την οποία υποστήριξε ο τότε Βουλευτής Πιερίας Νίκος Κάκκαλος, λίγο διάστημα πριν πέσει στο τραπέζι η δημιουργία του Οργανισμού Φεστιβάλ Ολύμπου που το απεγκλώβισε από τα εξουσιαστικά τερτίπια.
Όχι και απόλυτα.
Αλήθεια. Πόσο αξιέπαινη και πολυσήμαντη είναι η συνεισφορά του Κώστα Κωνσταντινίδης στον πολιτισμό και όχι μόνον.
Αυτά για να γνωρίσουν οι νεότεροι να θυμούνται οι παλαιότεροι.
Σχόλιο: Περικλής Χατζηγιάννης.